Norwegian Street Rod Association
08. September 2010, 10:09 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Nyheter: NSRA Medlemsforum vises under INFO i menyen for de som er registrerte som medlemmer av NSRA.
Hvis du er forummedlem, men ikke står registrert som NSRA medlem send en PM eller e-post til en admin så vil de ordne det.
Husk å inkludere fullt navn, medlemsnummer og brukernavn på forumet (gjerne også oppdateringer som vi kan trenge i vårt medlemsregister)
Se denne tråden: http://www.nsra.no/forum/index.php?topic=30.0
(Forumet er åpent for alle, men medlemsdelen er kun for medlemmer i NSRA)

NSRA.NO   Hovedside   Hjelp Søk Kalender Logg inn Registrer  
Sider: 1 [2] 3   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: 33 Chevy Master  (Lest 3128 ganger)
0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
ozzy
Wannabe
**
Utlogget Utlogget

Alder: 44

Vis profil
« Svar #15 på: 30. November 2009, 23:09 »

Da satser jeg på at ingen fester eller tilsvarende er glemt sveiset inn og at karosseriet er av for siste gang. Skal bli deilig å starte montering etter hvert.
Planen er å få ramma etc. pulverlakkert men jeg er litt usikker på hvilken type sparkel jeg kan bruke. Noen som har erfaring? forstår det slik at delene henger i "ovn" med ca. 200 grader i et par timer, så sparklet bør være forholdsvis varmebestandig... Lurer også på om sparklet må være en type metallsparkel i og med at påføringsmetoden er elektrostatisk.. Sjokkert
Loggført
thomas
Medlem NSRA
Wizard
*
Utlogget Utlogget

Alder: 41

Vis profil
« Svar #16 på: 01. Desember 2009, 07:02 »

Hei.
Det stemmer at sparkelet må lede strøm ja, så det må bli metallsparkel som tåler 200*C.
Tror det enkleste er å ta en prat med de som skal lakke ramma. Hvis du ikke har kjøpt sprøyte og infrarød heater da  Gliser.

Loggført
ozzy
Wannabe
**
Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #17 på: 29. Desember 2009, 14:09 »

Deilig med "fri" i jula, god tid til prosjektet. Gliser
Har nå fått tilpasset og punktet eksosen, punktet dette selv med mig og rustfri tråd. Skal leveres til helsveising med tig på nyåret, ble 2 x 11 skjøter til slutt!!
Klaring mellom aksling og eksos blir trolig liten nok, ca 7 cm, bilde 3.

Har også vært og fått prøvelakka en stålbit med sparkel type "metallsparkel, dette funker helt fint både mht varme og at det må lede strøm. Ble en svakt synlig "kant" akkurat i overgangen sparkel/metall, kanten vil trolig bli borte ved 2 strøk mener lakkfirmaet.

-Nils
Loggført
ozzy
Wannabe
**
Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #18 på: 12. Januar 2010, 22:04 »

Da er ramma til lakkering og eksosanlegg til sveising.
Lakker ramme og stort sett alle braketer etc. til chassi med sort blank pulverlakk. Blir sinnsykt sterkt slik at jeg slipper små irriterende riper på delene når jeg monterer, slipper også å vente på herding før monteringen starter.
Eksosanlegg tigges, syrerenses (beises) og polleres over.
Blir deilig å hente delene i morgen, nå begynner kosejobbene!!!   Gliser Gliser Gliser

Nils
Loggført
ozzy
Wannabe
**
Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #19 på: 31. Januar 2010, 14:37 »

Helt topp med montering for siste gang... har fått montert motor og gear, plundrer litt med nytt feste for dynamo, det blir trangt nok nede mellom rammevange og blokka.
Jeg har også montert sammen forstilling og "grovjustert denne, blir 4-hjuls kontroll senere (BT krever dette!).
Har også satt sammen diffklumpen med nyoverhalte bremser, skal sette inn klumpen i ramma før jeg monterer akslinger etc, Jaguar akslinger er tung som bly.

« Siste redigering: 31. Januar 2010, 14:40 av ozzy » Loggført
svein
Medlem NSRA
n00b
*
Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #20 på: 31. Januar 2010, 15:08 »

Dette blir bare gromm Blunker Åh for et fett eksosanlegg. Ka slags potter (merke) bruker du?
Loggført
1942
n00b
*
Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #21 på: 31. Januar 2010, 16:16 »

Denne ser ut til å bli sikkelig tøff!   Gliser

Har samme motor i prosjektet mitt, og vil helst unngå å bruke de orginale festene til dynamo, servopumpe osv,...  virker som om du er enig i det Blunker

Loggført
ozzy
Wannabe
**
Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #22 på: 01. Februar 2010, 21:27 »

Pottene er 2,5" rustfritt fra Torshov, flott finish på disse. Litt spent på lydnivå og type lyd.

Skjønner godt at det orginale dynamo og ac feste går på dynga, ser jo ikke ut.
Jeg plasserte dynamoen nede fordi jeg synes dette er penest. På siden har den blitt så og si stikkende ut av motorrommet, oppe ville den blitt så sykt høyt plassert, må over toppdekslene for klaring bak.

Nils
Loggført
oldsrodder
Medlem NSRA
Wizard
*
Utlogget Utlogget

Alder: 47

Vis profil
« Svar #23 på: 01. Februar 2010, 23:04 »

Samme potter som jeg bruker på Oldsen, blir fin lyd med dem. Jeg kjører ut eksosen foran bakhjulene og det er akkurat passe med lyd. Fint arbeid du gjør med rodden din forresten.
Loggført

Jeg gjør som jeg vil med min bil!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hotrodder
Medlem NSRA
Guru
*
Utlogget Utlogget

Alder: 43

Vis profil
« Svar #24 på: 02. Februar 2010, 22:14 »

Dette blir pent! Kommer snart etter med sluttmonteirng jeg også...
Loggført

49% Motherfucker, 51% Son of a Bitch.
ozzy
Wannabe
**
Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #25 på: 21. Februar 2010, 20:04 »

Takk for hyggelige tilbakemeldinger.  Gliser
Chassi er nå satt til side, har nå begynt med grunnarbeidet på karosseriet.. ikke fullt så morsomt.
Før jeg satte unna chassiet tok jeg det ut i snøen for å ta bilder, fint å ha i ettertid da man neppe ser det så rent og pent igjen.
Loggført
1942
n00b
*
Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #26 på: 23. Februar 2010, 21:31 »

Ser ikke dumt ut det chasiet der.. Gliser
Loggført
8350
Medlem NSRA
n00b
*
Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #27 på: 24. Februar 2010, 00:30 »

Men hvordan får du tid til å være på "nettet" med den fremdriften der?? Er jo klar til snøen forsvinner.. Sjokkert
Loggført
ozzy
Wannabe
**
Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #28 på: 17. Mars 2010, 23:04 »

Hei folkens, har dere gått i hi??
Lite action på forumet for tiden men jeg kan gi mitt bidrag.
Slipe - sparkle - slipe - sparkle osv. Æ trur æ spyr...
Har lagt på sprøytefyller på karossen, ser da at jeg fortsatt har en runde med flikking... ny runde med sparkle og slipe osv osv. Jeg må vel innse at noen ujevnheter må aksepteres. Har også sprøytet undersiden og torpedovegg i den endelige fargen, bilen blir i "oransje" metallic opp til profil under vinduer, tak og panser blir sort, trolig metallic her og.

Hadde kaffebesøk av gutta i Turnpike sist uke, greit med nok hjelp når vi løftet på karosseriet på ramma. Takk for hjelpa. Gliser
Nils
Loggført
Hotrodder
Medlem NSRA
Guru
*
Utlogget Utlogget

Alder: 43

Vis profil
« Svar #29 på: 18. Mars 2010, 07:27 »

Grattis med framdriften! Holder på jeg også.
Loggført

49% Motherfucker, 51% Son of a Bitch.
Sider: 1 [2] 3   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!