Norwegian Street Rod Association
05. September 2010, 00:26 *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Nyheter: Besøk vårt oppdaterte bilde-Galleri !!! Klikk her: GALLERI

NSRA.NO   Hovedside   Hjelp Søk Kalender Logg inn Registrer  
Sider: [1]   Til bunnen
  Skriv ut  
Skrevet av Emne: Noen med peiling på GM rattstenger her?  (Lest 185 ganger)
0 medlemmer og 1 gjest leser dette emnet.
Hotrodder
Medlem NSRA
Guru
*
Utlogget Utlogget

Alder: 43

Vis profil
« på: 26. Juli 2010, 15:28 »

Har en 1990 mod Chevy Astro rattstang som skal brukes på rodden.
Men siden jeg har manuelt gear ønsker jeg å fjerne gearstangen fra rattstammen, PLUSS den "kulen" som står ut fra rattstangen, som gearstangen er hengslet fast i.

Selvsagt kan jeg bare kappe vekk gearstang og "kul" med vinkelsliperen og tette hullet med noe etterpå. Men dekselet som gearstangen er festet i, henger jo fast i hene staget som går ned til bunnen av rattstangen og ender i en slags brakett ut på tvers. Er redd at dersom jeg bare kapper i vei, blir restene "hengende og slenge" inni der og lage ulyder. Eller i verste fall kile seg fast i noe og låse rattet! Sjokkert

Det beste må være å fjerne alt: Både deksel (inkludert gearstang) og staget som kommer ut i bunnen, men hvordan gjør jeg det? Må toppen av rattstangen demonteres, eller finnes det en enklere måte å gjøre det på?
Loggført

49% Motherfucker, 51% Son of a Bitch.
joast
Medlem NSRA
n00b
*
Utlogget Utlogget

Vis profil
« Svar #1 på: 27. Juli 2010, 23:05 »

Har et deksel liggende som er beregnet å dekke over hvis man fjerner girspaken. Kan selge dette da jeg ikke fikk bruk for det. Du må nok dele rattstammen for å montere dette. Du trenger en spesiel avdrager for å få til dette hvis jeg ikke husker feil. Glad
Loggført
Sider: [1]   Til toppen
  Skriv ut  

Gå til:  

Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006, Simple Machines LLC XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!